Brev:
Sutteflaske-stop
24. november 2010
Alder:
16 mdr.
Sutteflaske-stop
Kære Helen
Hvordan får vi vores datter afvænnet fra sutteflasken?
Vores datter er nu 16 måneder og vi ved godt, at det er på mere end høje tid at få hende vænnet fra sutteflasken til nat.
Vi er begyndt at skære ned fra 200 ml. til 120 ml. Så har det stået stille i lang tid grundet meget sygdom, som bl.a. har indbefatter dræn i øret og fjernelse af polypper.
Hun elsker den sutteflaske og det er selvfølgelig også derfor, at hun har fået lov at beholde den så længe. Den virker også som en lille sovepille, hvilket jo har gjort putteseancen dejlig nem for forældrene.
Vi har talt lidt om en ”kold tyrker”, men har ikke hjerte til det. Så er vi begyndt at trappe ned, uden dog at have en helt klar plan for hvordan det skal ”ende”.
Har du mon et forslag til hvordan vi kan gøre det?
Med venlig hilsen
Maddys