Svar: Vågner tidligere end før - skaber vi ny uvane?
23. november 2010
Alder:
8 mdr.
Kære Tina
Jeg er på ingen måde bekymret. Det I gør lige nu virker og I trives alle tre med den løsning. Det er rigtig godt og man skal som udgangspunkt ikke ændre på det, som fungerer :)
Lige nu skal du nok indstille dig på at dagen starter tidligt, det kan sagtens ændre sig igen hen af vejen, men lige nu er det sådan og det er okay.
At hun får jeres fysiske kontakt og nærhed er ikke uvane, det er omsorg og tryghed og med det i baggagen kommer man langt. Forestil dig at hendes mordepot skal fyldes lidt ekstra op, først når hun føler sig sikker på at du er der for hende, og hun føler sig fyldt godt op af dig, kan hun slippe dig og være uden dig i længere tid. Så lige nu er det et spørgsmål om at hun skal have masser af mor og når hun har fået det, vil hun naturligt også bedre kunne lære at sove alene.
Det skal nok komme - hun ligger ikke imellem jer altid fremover, men små skridt af gangen i den rigtig retning og I er allerede godt på vej.
Ro på - tro på at det som føles rigtig også er rigtigt og at det som føles forkert også er forkert :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske