Svar: Ændret søvnmønster - 2 år, 8 mdr.
23. november 2010
Alder:
2 år, 8 mdr.
Kære Linda
Jeg kan godt høre at jeres dreng sover mindre end han plejer, men det lyder okay. Han kan godt i en periode have behov for at sove lidt mindre og i andre perioder have behov for at sove lidt mere uden at det er problematisk. Sådan har vi det ofte også selv, at vi nogle gange føler behov for at sove ekstra og andre gange har det fint med mindre nattesøvn ... :)
Jeg synes ikke I skal gøre en masse for at ændre på tingene som I beskriver dem lige nu. Jeres ritualer er som de plejer, han lyder ikke til at være ked af det, han trives og lyder til at have det godt - du nævner ikke noget om at han virker til at mangle søvn osv. Jeg synes derfor I skal se tingene an og se om ikke der er tale om en periode og at han om nogle uger begynder at sove lidt mere igen.
Hvis han lige nu har brug for at ligge og synge sange en time inden han falder i søvn, så er det fint. Glæd jer over at han er så glad for at ligge i sin seng, at han ligger og synger der og tro på, at han nok skal sove, når han har brug for det:)
Håber I her har fået lidt ro med på vejen, fortsat held og lykke :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske