Brev:
Spiser intet! - 10 mdr.
23. november 2010
Alder:
10 mdr.
Spiser intet! - 10 mdr.
Hej Helen
Min datter på nu 10 mdr er meget småtspisende.
Får max 400 ml mme om dagen fordelt på måltiderne i kop samt en godnatflaske på 200 - 230 ml.
Får ikke mad om natten og er ikke sulten om morgenen.
Sådan ser dagen ud:
Vågen ved 5.30 - 6.30 tiden.
Morgenmad kl. 7.30: havregrød, tykmælk med havregryn og frugt, en halv bolle....
Spiser 6-7 skefulde grød - så skubber hun skeen væk. Hvis hun får brød, spiser hun måske ½ bolle - men vil helst pille pålægget af. Mme af kop.
Sover fra ca. 8.30-10
Kl.10: lidt frugt, vand, kiks
Kl.12: rugbrødshapsere (er begyndt at spise pålægget kun og spytte rugbrøden ud!), agurkestang, list frugt mme af kop. Spiser knap ½ skive.
sover fra ca. 13 - 15 (+/-30 min)
Kl. 15: tilbydes lidt frugt, bolle, kiks + vand
Kl. 18: aftensmad, spiser kartoffel/pastaskruer (vil ikke have mos) + grøntsager, spiser hvad der svarer til en lille kartoffel + lidt kød og sovs. Får lov at spise lidt selv og mades også.
Kl. 19 ca. flaske med 200-230 ml mme.
Godnat ca. kl. 19.30, men vi kæmper lidt med at få hende til at sove for tiden - hun sætter sig op og græder.... hun ER træt!
Er det ikke alt for lidt hun får om dagen?? Hun vejede for en måned siden 10,4 kg og er 78 cm. Hun kravler, "snakker", er meget aktiv og nysgerrig.
Min egen SP siger, at jeg skal se på hendes trivsel frem for hvor meget hun spiser... men det er SÅ svært - hun spiser jo ingenting!
HJÆLP!!!!
Venlig hilsen
mor!