Brev:
Har svært ved at falde i søvn - 13 mdr.
22. november 2010
Alder:
13 mdr.
Har svært ved at falde i søvn - 13 mdr.
Kære Helen
Sofie er 13 måneder. De sidste mange måneder er Sofie faldet i søvn ved amning kombineret med flaske i mine arme. Amningen stoppede jeg med da hun blev et år og nu får hun kun en aftenflaske. Hun falder ikke i søvn ved flasken længere og vi lægger hende derfor ned i sengen vågen eller små blundende. Næsten hver aften liver hun op når hun er i sin egen seng og stiller sig op, går vi ud begynder hun at stor græde. kommer vi ind stopper det igen.
Vi synes vi har forsøgt at skabe en fast aften rutine omkring pusle, nattøj, flaske, 2 sange og derefter har prøvet at gå ud og ind med korte intervaller age hende eller synge en sang eller blidt sh sh sh på hende. Men det tager hende længere og længere tid at falde til ro og falde i søvn.
Vi er obs på at vi måske har skabt en dårlig vane ved at falde i søvn ved brystet, men vi har svært ved at få putteritualet stabilt og sikkert og vi ved ikke hvor langt vi kan forvente at det skal tage at putte en 13 måneders tumling - måske er vi for utålmodige eller måske skal vi gøre det anderledes. Det ville være rart hvis en putning kunne gøres på 15-30 min. og ikke en time til halv anden.
Vi håber du kan hjælpe.
Mange hilsener
Rikke