Brev:
Min dreng på 2 driver mig til vanvid
26. juni 2003
Alder:
2 år, 4 mdr.
Min dreng på 2 driver mig til vanvid
Hej
Jeg har en dreng på 2 år og 4 mdr. der somme tider er ved at drive mig til vanvid. Jeg føler at jeg slet ikke formår at slå til i min opgave som mor.
Han hører ikke efter hvad jeg siger og et 'nej' gør bare tingene endnu mere interessant. Han griner når jeg skælder ud. Slår og niver både vores hund, sin far og mig, når han ikke får sin vilje, og somme tider gør han det bare uden grund. Det hele ender som regel med en meget hysterisk eller 'ked af det' dreng.
Selvfølgelig har vi også mange gode stunder, hvor min dreng er sød og kærlig.
En anden ting er at jeg ikke kan få ham til at sove, jeg synes snart jeg har prøvet alt; lægge mig med ham, lad ham skrige, men set til ham hver 3 min. Jeg har også prøvet at lade ham skrige og så fordoble fraværstiden. Vi har købt en ny seng til ham (den står han bare ud af). Han kæmper simpelt hen for at holde sig vågen til vi går i seng, og så er det ligegyldigt hvor lidt han har fået sovet. Det resulterer i at "far" og jeg aldrig får tid til hinanden om aftenen.
Nu er vi "kun" forældre.
Jeg render rundt med konstant dårlig samvittighed, fordi jeg åbenbart slet ikke formår at opdrage min dreng.
Hverdagen er sur, da det at skælde ud fylder så meget.
Jeg er meget spændt på et svar.
Med venlig hilsen
Karina Larsen