Brev:
Natteroderi - 4 mdr.
4. november 2010
Alder:
4 mdr.
Natteroderi - 4 mdr.
Hej Helen,
Endnu engang må jeg ty til din hjælp.
Min søn er 4½ måned og har i snart mange uger været et rent loppecirkus om aftenen og natten.
Vores dag ser således ud:
06: Flaske (ca 180ml) og sover videre
08: Vågen og frisk
09: Flaske (ca 180ml)
09.30: Powernapper i 30-45min
11.30: Grød med frugtmos
12-12.30: tilbudt flaske, spiser omkring 100ml
12.30-13: Puttes til middagslur
15-16: Vågen og frisk
17-17.30: Kartoffelmos
18-18.30: tilbudt flaske, spiser omkring 150ml
20-20.30: Bad og efterfølgende flaske (ca 200ml)
02-03: Flaske (150ml)
Ser det fornuftigt ud?
Vores problem er dog, at han er virkelig svær at putte. Når han har været i bad, fået nattøj på og en flaske, falder han som regel i søvn ved flasken/i mine arme. Men når han skal lægges i seng vågner han og mosler rundt. Han er ekstremt urolig og skal flere gange bøvse og gylpe, selvom han er blevet bøvset af efter flasken og jo faktisk har sovet på min arm i 10-15min før jeg rykker ham.
Når han er blevet bøvset/gylpet af af flere omgange er det som om, at han er blevet vækket for meget og derfor er ekstremt urolig.
Nogle gange falder han heller ikke i søvn ved flasken, men står nærmest i flitsbue i mine arme og smågræder. Prøver jeg at lægge ham, ligger han og karter rundt i sengen; sparker dynen af, hiver den over hovedet, river sutten ud alt imens han siger brummelyde og selvfølgelig græder når sutten ryger ud.
Vi har forsøgt både at vugge ham på pilatesbold (virker som regel hvis vi er stædige og holder ved, men han er ligeledes meget urolig og vil absolut ikke ligge på arm, hvilket han aldrig rigtig har villet) og ladet ham ligge i sin tremmeseng, sagt godnat og gå ud af lokalet for at vende tilbage hvis han græder. Derudover benytter vi en vuggevise CD, som vi spiller imens han får flaske og når han bliver lagt. Men det kan vare op mod 1½ time før han endelig overgiver sig til søvnen.
Jeg synes han er meget tydelig i sine signaler, da han både gnider øjne/næse og gaber, så jeg er ikke i tvivl om, at han er træt.
Har du nogle forslag til, hvad vi kan gøre anderledes?
Med venlig hilsen
Simone