Brev:
Tynd afføring og udspilet mave
4. november 2010
Alder:
1 mdr.
Tynd afføring og udspilet mave
Hej Helen.
Min søn på snart 7 uger har siden han blev født haft enormt mange tynde afføringer hver dag. De er altid helt tynde, og det kan nærmest sive ud af ham hele dagen lang (hvilket medfører at det ætser hans numse og giver sår - hvilket jeg også har skrevet til dig om - tak for dit svar, hvilket jeg følger).
Fx til aften hvor han lå på puslebordet, pruttede han hvilket medførte at der sprøjtede afføring ud over hele badeværelset. Det er gult, som det vist skal være.
Jeg ammer ham, men er nu begyndt at overveje at stoppe med dette og i stedet give ham modermælkserstatning, så hans aff. måske kan blive mere fast og sårerne i hans numse så måske har en chance for at hele? Jeg ville selvfølgelig være frygtelig ked af at opgive amningen, men jeg vil gøre alt for at hans numse kan hele (han har haft en rød, væskende numse i 4 uger nu, og jeg har forsøgt ALT uden effekt. Hverken min sp el læge kan give flere råd).
Lige nu er min plan at han ligger uden ble så meget han kan, og så smørrer jeg med brentacort morgen og aften inden han skal sove, og ellers med zink da jeg har læst at det er godt specielt ift. dette problem. Og så har jeg igen skiftet blemærke, for at se om denne ble (libero) suger bedre.
Men hvor længe er det normalt for spædbørn at have så tynd aff? Jeg havde jo egentlig planer om at amme fuldt ud i 6 mdr., men nu er jeg meget i tvivl..
I forhold til den udspilede mave, så har han enormt meget luft i maven, og hans mave er altid helt udspændt og hård. Han lider meget af mavekneb, specielt sidst på natten fra kl. 5 og nogle timer frem.
Jeg har været til zoneterapeut uden egentlig effekt, og jeg prøver nu myolcon dråber på 4 dag. Er det normalt med så udspilet mave?
Med venlig hilsen
Ida