Brev:
Fest om natten
4. november 2010
Alder:
12 mdr.
Fest om natten
Kære Helen.
Jeg sidder her med morgenstrithår og sorte rande rundt om øjnene og i en lettere psykotisk tilstand:-)
Min lille nuller på 1 år er nemlig 2-3 gange om ugen, at vågne om natten holde fest 1-3 timer. Hun er glad og alligevel træt men vælter rundt i sengen.
Hun sover stadig hos os i egen seng, da hun har brug for sutten og dynen på i løbet af natten. Hvis ikke vi er hurtige vågner hun op og så ved vi hvad klokken har slået:-(
Jeg kan mærke, at jeg lige som så mange andre mødre i søvnunderskud oplever depressive tilstande, manglende overskud, kort lunte osv. ØV!
Min datter har ellers sover perfekt og igennem siden hun var 4 måneder. Men de sidste par måneder er det altså gået galt med et eller andet.
Det er ikke hver nat - HELDIGVIS, men 2-3 gange om ugen er altså også NOK!!
Hvad kan vi gøre? Hun får lidt at drikke men det hjælper ikke.
Om dagen sover hun 1-2 lure, alt afhængig af hvad tid hun vågner
Hun vækker hele hytten!!
Og for at det ikke skal være løgn, så kalder vores søn på 4 år omkring midnat og så rykker far ned og sover på gulvet. For vi sover dårligt hvis han sover mellem os og ungerne vækker hinanden.
Min søn har fået nyt værelse og synes det er for stort og bliver bange hvis han vågner op, trods natlampe og os på den anden side af døren.
Sikken redelighed. Jeg har lyst til at flygte (hvilket jeg jo ikke gør), men hold da op, hvor kan jeg tænke mange lede tanker sådan en nat og forbande hele banden væk.
KH
den trætte mor