Brev:
Stadig en del natteroderi
24. oktober 2010
Alder:
9 mdr.
Stadig en del natteroderi
Hej Helen
Vi har nu i godt halvanden måned haft indrettet dagene med udgangspunkt i den plan du sendte os. Det er skredet fremad med maden, hun spiser tit rigtig godt i løbet af dagen, og nu hvor jeg er begyndt på arbejde igen, er de planlagte ammeture begrænset til kl. ca. 20, hvor hun som regel bliver ammet i søvn, igen til midnat, og tidlig morgen.
MEN. For det første vågner hun tit allerede ved 22-tiden, og kan først falde i søvn igen efter endnu en ammetår, og det er heller ikke ualmindeligt, at hun også vågner ved 2-tiden, og også skal ammes i søvn igen dér. Af og til sover hun 4 timer i et stræk, men det er mere undtagelsen end reglen, og 5 timer i træk er meget usædvanligt.
Hun spiser gerne rugbrødshapser, helst med rognkræs og leverpostej, og i den seneste tid er hun også begyndt at spise ting som hun oprindeligt afviste blankt, såsom frugtmos og banan. Hun får grød, kartoffelmos, fisk, kylling, frikadelle, kiks, agurk, frisk frugt, ostetern og temmelig meget yoghurt. Yoghurt plejer vi at "fylde efter" med, hvis vi synes, hun ikke spiste nok til aftensmaden. Men alligevel vågner hun flere gange hver nat.
Det gik iøvrigt fint med at få hende til at falde i søvn i barnevognen på formiddagsgåturen, lige indtil for to uger siden, hvor barnevognen blev stjålet fra vores kælder. Så nu bærer hendes far igen rundt på hende, for at hjælpe hende i søvn. Vi har ikke købt en ny endnu, for dels elsker hun klapvognen, og dels kan hun alligevel ikke sove udenfor i barnevogn hvor vi bor. Så vi overvejer, om vi overhovedet skal købe en ny.
Det, jeg håber du kan hjælpe os med nu, er:
- Er den plan over måltider, som vi fik af dig, stadig ok at følge for et barn, der nu er 9 måneder og en uge?
- Skal vi stadig prøve at få hende til at spise mere i løbet af dagen, eller hvordan kommer vi de ekstra natteopvågninger og ammeture til livs?
På forhånd tak for hjælpen!
Med venlig hilsen
Mamacake