Brev:
Flaske, træthedstegn mv.
24. oktober 2010
Alder:
1 mdr.
Flaske, træthedstegn mv.
Kære Helen
Først, tak for dit svar, det var rart at høre fra dig!
Du har ret i at det påvirker hele familien at jeg er ked af det, og det har fyldt meget, men jeg er desværre ikke så god til at åbne mig op overfor lægen, sundhedsplejerske eller andre jeg sidder overfor som jeg ikke kender godt, så derfor er det virkelig dejligt at man kan skrive til dig ☺ . Jeg har dog overvejet at kontakte min læge, men heldigvis ser tingene lysere ud for mig nu og de dårlige dage er der færre af.
Jeg har i nogle dage skrevet ned hvor meget og hvornår han spiser, så har du lidt en ide om det. Han får det han skal have. Den 15 okt. Vejede han 5700 gram og var 60 cm, så tænker at han nok vejer 6000 gram nu og han spiser ca. 950-1000 ml i døgnet.
Fordelt således:
Tirsdag: (dette er en af de gode dage)
00.30 105 ml
03.30 105 ml
06.30 80 ml
08.30 105 ml
12.15 150 ml
15.15 85 ml
17.30 120 ml
20.30 135 ml
Onsdag:
00.15 135 ml
02.45 75 ml
3.30 (her forsøgte jeg med kamille the)
5.15 65 ml
6.45 75 ml
9.30 85 ml
11.0 85 ml
13.45 125 ml
15.45 65 ml
17.45 130 ml
21.0 160 ml
Torsdag:
00.30 45 ml
3.0 125 ml
5.15 85 ml
8.0 85 ml
9.45 105 ml
12.30 95 ml
14.0 60 ml
15.45 70 ml
18.30 125 ml
20.0 60 ml
23.30 110 ml
Fredag opgav jeg at skrive, men her i weekenden er det gået bedre ☺ Jeg forsøger at se fordelen ved flasken, og når man hører om andre der laver 6-7 flasker i døgnet, kan jeg sagtens se at der er en fordel ved det.
Jeg har forsøgt her i weekenden at gøre som du skriver, med at give han en ½ flaske og pusle og lege med ham, og så give ½ flaske mere, men hvis jeg nu har lavet 80 ml, for så at give ham 80 ml mere senere, og han kan spise mere end 80 ml i første omgang, så bliver han virkelig gal når der ikke er mere, også er jeg nød til at lave mere og give ham med det samme, også vil han ikke rigtig spise noget inden han skal sove igen?? Så er jeg nød til at lade han sove lidt og så vil han spise igen når han vågner – jeg kan ikke strække den særligt længe efter han har sovet, før han bliver utilfreds, og han opfører sig som om at han er ved at dø af sult - og jeg når at tænke, at han nok spiser godt denne gang – MEN NEJ, så spiser han måske 65-80 ml ☺, og som du kan se på skemaet, så kører det sådan de fleste dage og nætter.
Nogle dage gylper han også rigtig meget, nærmest som om det er en hel flaske der kommer op, og ofte når det sker, så er det imens han spiser eller når jeg har puttet ham (også selv om det er noget tid siden han har spist og bøvset). Det er en rigtig god ide, det med at give ham en flaske inden putte tid, men lige nu kan jeg hverken finde hoved eller hale i hans spisning, så det er svært at få det til at passe med en flaske inden hver lur – hvis du forstår hvad jeg mener?
Med hensyn til det med at pusle og lege inden man giver en ½ flaske mere, hvor længe skal der så ca. gå imellem den første og den anden flaske? For jeg tror nogle gange at jeg strækker den for længe, han når nemlig (tror jeg) at blive overtræt, jeg ser ikke de der træthedstegn, selv om jeg forsøger, og jeg tror også det er derfor at jeg har svært ved, at få ham til at sove om dagen, med mindre han sover på min arm.
Lige så snart jeg putter ham i sengen så vågner han og skriger, så tager jeg ham op, når han så er faldet til ro igen, putter jeg ham så igen, og så sker der det samme. Til sidst opgiver jeg og sidder med ham, så han i det mindste sover en lang lur i træk. Når han får den flaske ved 20-21 tiden er der ikke nogen problemer med at lægge ham til at sove selv og heller ikke om natten når han har spist, så ved ikke hvad der sker om dagen? Han sover dog godt når jeg er ude med ham.
Håber du kan finde rundt i mit lange brev, og tak for dine gode og brugbare svar.
Mange Hilsner
Mette