Brev:
Pludselig fungerer ritualet ikke
23. oktober 2010
Alder:
2 år
Pludselig fungerer ritualet ikke
Hej Helen.
Jeg har et spørgsmål omkring søvn.
Min dreng er 2 år´ nu, og har været super let at lægge til at sove længe. Men pludselig fungerer ritualet ikke mere. han skriger helt panisk når jeg går ud. og intet hjælper andet end at være hos ham til han sover.
Jeg er lidt tøvende med at gå ind og sige godnat, læg dig til at sove osv. indtil han falder om af udmattelse, fordi han virker så panisk og ofte ender med at kaste op, hvis han mister selvkontrollen.
Jeg føler et stort behov for at dække min drengs behov for tryghed, da jeg tror tryghed giver den bedste helhed i et menneske. så jeg er ikke til metoden om at bare lade ham være hvis han er ulykkelig.
Er det noget ved alderen? og hvad er bedst at gøre. ??
Han ender tit med at sove i vores seng, for der falder han hurtigt til ro. men det er ikke så fedt han ligger der, for han mosler og kommer til at sparke osv. Vi har nogle aftener lagt ham i vores seng og så båret ham ind i hans egen senere.
men vil heller ikke lave dårlige vaner for ham eller os for den sags skyld.
Går det måske over af sig selv og så vil han sove i sit værelse eller skal man tage en " kamp"??
Hilsen