Brev:
Udpræget morgenmenneske
19. oktober 2010
Alder:
2 år, 3 mdr.
Udpræget morgenmenneske
Hej Helen
Vi har tidligere skrevet sammen angående vores lille søn, der er udpræget morgen menneske.
Dengang vågnede han hver eneste dag mellem kl. 4 og 5, hvilket var helt forfærdeligt... Vi fik nogle små triks af dig, blandt andet at korte 1 time af hans middagslur, putte ham lidt senere og give ham en portion havregryn lige inden sengetid osv... Det hjalp - og vi fik ham til at sove til mellem kl. 5.30 og 6:0))) Det gav så meget mere overskud i hverdagen...
Nu er vi desværre tilbage igen til mellem kl. 4 og 5... Jeg frygter rigtig meget, at vi snart skal stille uret til vintertid... Han er bare super frisk, når han vågner, og er bestemt ikke typen, der vil ligge op putte ved far og mor...
Dagsrytmen er:
vågner mellem kl. 4 og 5
Morgenmad mellem kl. 5.30 og 6
Middagslur typisk fra kl. 12-14 (hvor vi vækker ham)
Aftensmad mellem kl. 17.30 og 18
Godnat-mad ca. mellem kl. 19.15 og 19.30
Han sover typisk mellem kl. 19.45 og kl. 20
Han er mega træt når vi nærmer os frokost - og kan næsten ikke holde sig vågen. Til gengæld er han mega frisk (tror han selv) - når vi kommer hjem fra dagplejen og indtil, han skal puttes... Han er rigtig nem at putte, hvilket vi værdsætter meget:0)
Han er meget glad og meget aktiv - og har muligvis bare ikke brug for så meget søvn...
Skal vi til at korte af hans middagslur igen - eller har du andre gode forslag?
Mange hilsner
Mette