Brev:
Græder ved putning - 12 mdr.
18. oktober 2010
Alder:
12 mdr.
Græder ved putning - 12 mdr.
Hej Helen
Så har vi balladen igen. Nu er lillesøster næsten 1 år, og har de sidste par mdr. grædt hver gang vi putter hende til natten.
Vi gør klar til natten ved at give bad, nattøj på, hygge lidt i sofaen med en tår mælk, børste tænder, sige godnat til storesøster, får synget godnat sang og så ned under dynen.
Hun kommer i seng ca. kl. 19.00 for der har hun kløet øjne flere gange og begynder at blive små pivet. Vi har prøvet at trække hende, men med det resultat at hun bliver meget overtræt og vil slet ikke sove.
Hun prøver at ligge sig til at sove, men det øjeblik man forlader rummet starter hun med at skrige, og det er skrige ikke klynge eller små pive, det er skrige. Hun holder op når man kommer ind og ligger hende ned igen. Hun kigger efter en, og vi kan godt mærke, at hun ikke vil have man går.
MEN hun er MEGA lang tid om at falde til ro, og falde i søvn. Vi må ofte sidde inde hos hende i en time eller længere, og det gider jeg ikke.
Jeg kunne godt accepterer og sidde hos hende, hvis det var 10-15 min, vi snakkede om, men ikke så længe.
Vi har prøvet, at gå frem og tilbage og ligge hende ned og sige "shhy mor er her, men nu skal du sove" og så gå igen. Men hun skreg i over en time, og endte med at kaste op. Så vi har ikke prøvet mere end den ene gang.
Skal vi bare prøve over nogle flere dage???
Hun kan godt vågne om natten, og vil have vi skal sidde hos hende indtil hun sover igen, og der kan også godt gå op til en halv time med det.
Hun sover stadig to gange om dagen, da hun står op kl. 5.30 - 6.00 om morgen, så hun kan endnu ikke holde sig helt til middag. Hun kan godt tage to timer om formiddagen og ca. 1 time om eftermiddagen nogen gange mindre.
Vi søger gode råd til den putning om aftnen, da vi synes at der går meget tid med at sidde hos hende.
Desuden er storesøster på tre år, også ved at se fidusen og siger: "mor, hvis jeg græder, sider du også hos mig" Og hun har jo lært at falde i søvn selv. Langt om længe. Det vil jeg jo ikke have spoleret igen.
HJÆLP hvad gør vi??
Med venlig hilsen
Anja og Henrik