Brev:
Madplan - 4 mdr.
18. oktober 2010
Alder:
4 mdr.
Madplan - 4 mdr.
Kære Helen
Tak for dit svar omkring søvnrytme. Du har ret når du siger at tiden arbejder for mig ;o)
Det går bedre med at få dem til at sove om dagen. De sover stadig ikke ret meget - og har nu måttet erkende at deres første lur ligger ikke om formiddagen men kl ca 8 om morgenen. Dvs. at dagens 3. lur ligger som regel mellem 14 og 15. Hvis vi prøver at putte dem senere omkring kl 16/17 så går de i seng for natten. Som oftest går de i seng mellem 18 og 19 - og sover til 06 dog med måltider i løbet af natten - som regel to stk pr. barn. De er dog begyndt - specielt pigen - at vågne ved 03 tiden få mad og kan så ikke falde i søvn derefter men ligger og snakker en times tid inden hun så overgiver sig. Jeg er klar over at de også går tidligt i seng, men hvis vi trækker den længere så er alt kaos.
De begyndte på grød for tre uger siden da jeg skulle opereres og ikke måtte amme i noget tid efter så for at pigen kunne få lidt mad begyndte vi med grød (efter aftale med SP). Det går super fint - syntes bare ikke det har den store effekt på nattesøvnen ;o) De får ca 3/4 dl ris/hirse grød med frugtmos enten æble/pære eller sveske. Hvornår kan jeg begynde at give dem grøntsagsmos til aften? Vores plan ser ca. sådan ud nu:
06 amning
08 amning/flaske 1. lur (ca. 1-2 timer)
10 amning - leg
11 amning 2. lur ca 1 time
13 grød
14 3. lur 1-2 timer
17 amning/flaske
18 amning/flaske
puttes til natten
23 amning
02 amning
05 amning
Vil de have gavn af et ekstra måltid inden de skal sove eller er det lige tidligt nok at starte dem op på det?
Med venlig hilsen
Spip