Brev:
Sove i egen seng - 14 mdr.
18. oktober 2010
Alder:
14 mdr.
Sove i egen seng - 14 mdr.
Kære Helen
Vi har en dejlig søn på nu 14 mdr. Han er født 2 mdr. for tidlig pga. hydronefrose. Han har det godt i dag, men har i starten været meget indlagt på hospital pga. urinvejsinfektioner.
Jeg skriver, fordi vi har problemer med søvn - som så mange andre :o) I starten var han glad for at sove i sin egen seng, på sit eget værelse, men efter en tur på hospitalet, kom han hjem og ville slet ikke sove i sin egen seng. Det er ca. 5 mdr. siden nu. Han sover pt. hos os. Én af os går i seng med ham, når han bliver lagt ved 20-tiden. Det var hyggeligt i starten, men det er det absolut ikke mere.
Vi har, efter vi talte med vores sundhedsplejerske, prøvet at lægge ham i hans egen seng, og tage ham op når han græder. Det gør han så snart man nærmer sig hans seng. Det gjorde vi i ca. en uge, og det blev også bedre. Han vågende ved 5-tiden om morgenen, og så kom han over til os. Det er så blevet tidligere og tidligere at han kom over til os, og nu vil han ikke længere ligge i sin egen seng. Vi har flyttet hans seng tilbage på vores værelse, men det har ingen effekt.
Vi har tænkt os, at tage endnu en seance, hvor vi prøver at få ham til at sove i egen seng. Har du nogle gode råd til dette? Det var en hård omgang, da vi prøvede første gang, men det er måske det eneste der hjælper?
Det skal lige siges, at han er ikke til bamser eller sutteklude, kun sin sut - og nå ja, mit hår. Han hiver, og trækker og nulrer og det hele med mit hår. Det er tydeligt, at han falder til ro, hvis han får lov til at holde fast i det. Det gør han også nu, hvor han sover hos os.
Håber du har nogle gode tips og tricks.
På forhånd mange tak :o)
Kærlig hilsen
Brit