Brev:
3/4 dl færdig grød?
23. september 2010
Alder:
6 mdr.
3/4 dl færdig grød?
Hej Helen.
Jeg har et hurtigt spørgsmål.
Når du skriver at det er bedre at give 3/4 dl grød/mos end 1 1/2 dl grød/mos ad gangen, så er det færdig grød du mener?
Vi har nemlig haft lidt "mælke-krise" den sidste uges tid, hvor vores dreng på 6 måneder ikke vil tage ret meget mælk fra flasken, så det kunne jo være vi gav ham for meget grød.
Jeg giver ham pt. "pulver-grød" og bruger omkring 1/2 dl vand dertil, men det bliver jo til mere end 3/4 dl når man blander pulveret i.
Han får grød 3 gange daglig (vil ikke spise grøntsagsmos endnu, så derfor får han grød til alle måltider pt.) og så får han lidt frugtmos når han vågner fra midddagsluren.
Tror du jeg skal skære ned på størrelsen af portionerne for at være sikker på at han får den mælk han skal have?
Venlig Hilsen
Lene.