Brev:
Usikker på sovemetoden - 10 mdr.
22. september 2010
Alder:
10 mdr.
Usikker på sovemetoden - 10 mdr.
Hej Helen
Tak for dit tidligere svar. Det fungerer :)
Nu til et andet emne som vi gerne vil være klogere på: Vores søn sover hos os i sengen og vi synes efterhånden det ville være rarest, hvis han nu kunne sove i sin egen tremmeseng, i vores soveværelse. (han har en sådan tremmeseng, der kan kobles på vores seng, men vi er bange for at han kan falde ud af den, når den er så højt indstillet. Han kan jo nemt rejse sig op i senge. Derfor synes vi ikke dette kan være en mulighed).
Jeg har gjort et enkelt forsøg på at lægge ham i sin egen seng, men da jeg var usikker på metoden, vil jeg lige spørge dig til råds inden jeg fortsatte med et, måske, uhensigtsmæssigt system: ...
...
Jeg har prøvet en enkelt gang, at gøre det således at jeg ammer ham til natten ved 20 tiden i vores seng (det har jeg valgt fordi han konsekvent vågner efter ca 20-30 minutter, hvor jeg ofte må amme ham igen).
Når jeg så går i seng ved midnatstid, har jeg prøvet at lægge ham over i sin egen seng, når han igen er ammet. Så langt så godt. Men når han vågner er han (naturligvis) utilfreds, og vil over til os. Det er han kommet.
Han har en alder hvor han vågner mange gange om natten. Så måske ville det være bedre at vente? Jeg har en forventning om, at man virkelig skal mene det, når man går i gang. Men hvordan gør man?! :)
På forhånd tak :)
Med venlig hilsen
Pia