Brev:
Sove og flaske
20. september 2010
Alder:
9 mdr.
Sove og flaske
Hej Helen,
Vi har en dejlig dreng på 9 måneder, 10 kilo og 74cm, Felix. Felix har altid haft svært ved at skifte mellem let og dyb søvn, og når han sover let vågner han og vil have en flaske.
Han får en flaske kl 19 når han skal sove, en igen ca 22-23 og en kl ca 4 om morgenen. Men han har for vane at vågne ca kl 2 og ville have en flaske, men der giver vi ham lidt kamille-te og så kan han godt sove igen. Men han har aldrig smidt kl 2 vanen, også selvom jeg tager ham op og hopper rundt med ham, falder han aldrig i søvn, før han får flasken men skriger helt vildt istedet for.
Og nu har jeg jo læst, at han snart skal af med 1 af flaskerne når han er 10 måneder, enten kl 22 eller 4 og jeg gruer for at han igen ikke kan smide vanen og at vi stadig skal give ham en flaske på alle tidspunkterne.
Jeg har arbejdet siden 9 august, og far kan ikke overtage natten selvom han er på barsel, for så bliver Felix hysterisk, men jeg ville bare gerne snart kunne sove mere end 2-3 timer i træk.
Felix er ved at blive kørt ind i vuggestue og får ikke flaske om dagen.
Hvad kan vi gøre?
Venlig hilsen
Pernille