Brev:
Stor dreng = stor appetit
13. september 2010
Alder:
3 mdr.
Stor dreng = stor appetit
Hej Helen,
Tusinde tak for en rigtig god brevkasse, som jeg har stor glæde af!
Sagen er den, at min søn på snart 3 måneder er en rigtig stor fyr. Han var 4500g ved fødslen og har siden da taget rigtig godt på. Han vejer nu 8kg og er 65cm. Han har derfor en rigtig sund appetit og spiser mellem 200-240ml MME 6 gange i døgnet.
Men jeg er af egen sundhedsplejerske blevet rådet til, at holde hans indtag under 1000ml i døgnet og kamillethe for resten, hvilket jo er ganske vanskeligt når knægten er sulten! Så kan det virkelig være rigtigt, at vi skal give ham kamillethe når han er sulten?
Han er desuden enormt optaget af vores mad; Han får mundvand/sutter hænder samtidig med at han studerer hvad vi spiser følger hver en bevægelse vi gør ved middagsbordet.
Jeg er klar over, at hans system ikke vil kunne klare anden føde end MME til han er 4mdr, men kan det passe, at han i 1-1½ måned endnu skal have MME? Jeg kan ikke lade være med at tænke på, om han til den tid er endnu højere i mængden, og hvis vi skal følge vores sundhedsplejerskes råd, så kommer vi jo til at have en skrigende sulten søn.
Har du nogle gode råd til, hvordan vi evt kan gribe hans sult an?
Derudover tænkte jeg på, hvornår børn helt kan undvære mælk og dermed være på fast føde?
Gælder det også for flaskebørn, at de får nat-tår ligesom jeg kan læse mig til, at mange ammebørn gør indtil de er op til 1 år?
Med venlig hilsen
Simone