Brev:
Mælke- og madplan
13. september 2010
Alder:
5 mdr.
Mælke- og madplan
Hej Helen
Jeg vil starte med, at sige tak for dine tidligere svar - de har været dejligt brugbare.
Vi har fået en lille pige mere i familien. Hun er rigtig lækker og de store er glade for hende.
Hun er også til dags dato, det nemmeste barn vi har haft. Godt sindelag og et godt sovehjerte!!
Hun fik desværre problemer med maven da hun var knap 4 uger og reddede sig en gang Roskildesyge sammen med resten af familien. Hvilket resulterede i diarre i ca. 6 uger med efterfølgende dårlig trivsel. Så vi begyndte at supplere med flaske i samråd med læge og shp. 1 - 2 flasker om dagen i ca. 2 mdr. og derefter gik det lige pludseligt hurtigt ned af bakke med amningen, og vi ammer nu kun om natten/tidlig morgen.
Hun har fra 2 mdrs alderen sovet fra 19/20 til 04/05, hvor hun har fået en lille tår at sove videre på til kl. ca 06. Hun er det sidste stykke tid begyndt, at vågne ofte om natten og vi er derfor lige så stille gået i gang med grød. Som hun spiser uden problemer. Derudover sover hun 2-3 timers formiddagslur og som regel 1-2 kortere eftermiddagslur (30-45 min.)
Mit spørgsmål er så nu:
1/ når nu hun sover fra 19 - 04. Hvor mange mælkemåltider skal hun så have om dagen??
2/ hun drikker typiske 1,5 til 2 dl. Er det passende? Hun bliver 5 mdr om 1 uge og vejer 6,5.
3/ hun vil meget gerne have meget grød, men jeg er lidt tilbageholdende - hun får nu 2 x 0,5/1 dl. grød. I dag gav jeg grød uden at sige stop, hun spiste 1,5 og selv der var det mig der sagde fra. Hvilken mængde grød bør hun få?
Glæder mig til at høre fra dig!
Venlig hilsen
mor til 3