Brev:
Når far skal putte - 10 mdr.
10. september 2010
Alder:
10 mdr.
Når far skal putte - 10 mdr.
Kære Helen.
Jeg er ked af at læse, at du lige nu har 7 dages svartid. For jeg har desperat brug for noget hjælp NU!
Sagen er den, at jeg netop er begyndt at arbejde igen efter et års barsel. Vores datter er 10 måneder gammel og skal de næste 3 måneder passes af min mand.
Jeg har en del aftenvagter, hvor det naturligvis er far, der skal putte. Det fungerer bare slet ikke!
Det har altid været mig, der har puttet - det fungerer og derfor har det bare været sådan. Vores pige falder i søvn inden for 5 minutter, når hun bliver puttet.
Vi lavede en generalprøve inden jeg skulle begynde på arbejde - uden nogen succés. Vores datter græd og hulkede og havde meget svært ved at falde til ro igen - selv hos mig.
Aftenvagten oprandt og den manglende putte-succés gentog sig - efter 2 timers gråd, måtte min mand ringe mig hjem fra arbejde.
Det er på ingen måde holdbart og det er utroligt synd for både min mand og vores datter, at det skal være sådan.
Der er ingen problemer med at han lægger hende til formiddags- og middagslur og hun er ellers meget tryg ved at være sammen med sin far og kan sagtens undvære mig hele dagen, når jeg har dagvagt.
Hvordan skal vi få det til at fungere?
Hvor gammel skal vores datter være, før hun kan lære selv at falde i søvn om aftenen?
Jeg venter med længsel på dit svar.
De bedste hilsner herfra!