Brev:
Urolig søvn om natten - 9 mdr.
10. september 2010
Alder:
9 mdr.
Urolig søvn om natten - 9 mdr.
Hej Helen,
Nu har jeg igen brug for hjælp til et problem.
Min lille dreng er nu 9 mdr. og begyndte i dp den 1 sep og er bare så glad for det, har ikke på noget tidspunkt manglet sin mor.
Han spiser rigtig godt deromme…
(Herhjemme får han 200 ml mme)
Havregrød til morgenmad
½ bolle til formiddag
1-1½ stk. rugbrød med pålæg
Eftermiddags mad
(Aftensmad hjemme samt natflaske med 200 ml mme)
Han får gerne en morgen lur på en times tid og en middagslur på 2-3 timer.
Mit problem er at han er blevet dårlig til at sove om natten, jeg frygter næsten hver aften, fordi jeg ved det bliver en hård nat.
Han bliver puttet kl 20 og for næsten hver time har han brug for min hjælp til at sove videre, og nogle gange er der ikke andet at gøre end at tage ham op i mine arme, og så sover han igen.. Han kan godt falde i søvn i sin seng hvis min hånd er ved ham, men hvis jeg tager den igen efter noget tid er den gal igen. Altså tror jeg han “bare” vil ha sin mor. Syntes han har haft en periode med morsyge (far duer bestemt ikke om natten).
Jeg tager ham næsten med ned i vores seng hver nat, da jeg ikke orker at gå frem og tilbage. Han sover bare så urolig, sparker med benene, ligger på tværs, siger nogle ynke. Han står også gerne op kl 04:30 - 05:30, så han sover i hvert fald ikke tiden væk, og det kan jeg nu mærke i stor stil.
Jeg var til læge med han i tirsdags, da han om natten var utrøstelig , og da han er lidt forkølet troede jeg det kunne være ørene, men det skulle det ikke være. Har prøvet at hæve hans ene af sengen, men det har heller ikke hjulpet.
Kan du give mit et super godt råd eller en forklaring på hans måde at sove på???
Hilsen en meget træt mor.