Brev:
Amning/flaske sen aften/tidlig nat?
8. september 2010
Alder:
5 mdr.
Amning/flaske sen aften/tidlig nat?
Hej Helen.
Jeg har lige et hurtigt spørgsmål. Du anbefaler i dine planer for et døgn at man ammer/giver flaske sen aften/tidligt nat og det kunne jeg måske godt tænke mig at give mig i kast med.
Tager man bare den sovende dreng op af vuggen, giver ham flasken i munden og så skulle han spise i søvne? Er der ikke en risiko for at man får ham vækket, så han ikke vil sove videre?
Som det ser ud hos os lige pt. (skifter jo en gang i mellem), så bliver han puttet kl. 20.30, vågner kl. 2 og ammes. Han vågner så igen kl. 5 og her er han vågen og har ikke lyst til at sove videre, så jeg tænker at hvis han nu fik en flaske omkring kl. 23-24 at så kunne han "droppe" amningen kl. 2 og måske sove til kl. 6?
Venlig Hilsen
Lene.