Brev:
Rytme og kost - 6 mdr.
7. september 2010
Alder:
6 mdr.
Rytme og kost - 6 mdr.
Hej Helen.
Lukas bliver om den 11.3. et halvt år. Og jeg synes jeg har brug for lidt hjælp til en god rytme.
Lukas går som regel i seng mellen 19.30-20.30, får en flaske og sover til omkring klokken 4-5 og får en flaske og sover videre til klokken 6.00-6.30.
han får her en flaske igen, og jeg er lige begyndt med for 2 dage siden at tilbyde ham et morgenmåltid, grød med frugtmos.
Ca klokken 8.00.8.30 får en sin 1. lur og han sover her mellem 45 min og 90 min, det er meget forskellige.
Han bliver herefter tilbudt en flaske, spiser som regel en halv, får grød til frokost og inden sin næste lur ca 2,5 time efter første tilbudt resten af flasken, det er forskelligt om han spiser den.
Her sover han igen meget forskelligt mellem 45 min og 2 timer.
Han får igen tilbudt en flaske og afhængig af hvor lang hans middagslur var får han en tredjelur.
Han får grøntsagsmos til aften, og får en flaske ca 19.30 og bliver puttet.
Han er forholdsvis nem at få til at sove i løbet af dagen, og også om aftenen, det er ikke det store problem, men jeg kunne bare godt tænke mig der var lidt mere regelmæssighed i længden af lurene, kan man gøre noget for at indarbejde det? Vi bor på 1. sal, med altan, og han står derude og sover, så jeg har desværre ikke rigtig mulighed for at gå ham i søvn og så stille ham, jeg kan bære ham op, men det er med forskellig succes, nogle gange sover han videre og andre gange vågner han, og vil ikke sove videre.
Synes du dagsplanen ser fornuftig nok ud?
Han er en meget aktiv lille dreng, og meget glad, men han kan ikke rigtig falde til ro ved os, der skal ske noget hele tiden, han er ikke meget til at sidde og slapppe af, heller ikke hvis han er træt, så bliver han bare sur, og jeg putter ham jo så i stedet. Han får masser af nærhed i løbet af dagen, vi hygger på gulvet og tumler, og han får babymassage osv. Synes du det lyder mærkelig han ikke kan slappe af ved os, eller er det normalt nok?
Håber du kan skabe lidt klarhed og struktur for mig..
Med venlig hilsen
Eva