Brev:
Urolig søvn om natten
3. september 2010
Alder:
4 mdr.
Urolig søvn om natten
Hej Helen.
Dette er så første gang jeg skal benytte mig af din brevkasse..
Jeg fødte for 4 mdr siden barn nr. 2 en lille pige mere.. Hun blev ammet de første to mdr. og da hun stoppede med at tage på og ikke havde gjort det i efterhånden mange uger stoppede jeg med det og gik helt over på flaske, da hun ikke kunne finde ud af at få både flaske og bryst. Hun får Allomin syrnet og majsvælling til natten.
Hun har altid været meget nem hvad angår søvn, altid glad og tilpas.
Men hun har altid sovet meget uroligt om natten vågner tit og vil have sutten græder i søvne og i det heletaget vender og drejer sig, nogen gange lyder det som om hun flytter om nede i sin vugge.. Hvad gør man for at forhindre det..
Hun har ingen faste spise og sove tider om dagen.
Hun får den sidste flaske kl 19.30 og kommer derefter i seng og sover til kl. 05.45 (men som sagt meget uroligt) hvor jeg så står op med hende også kommer hendes søster (3 ½ år) osse op kl 06.30. Vores morgen ser sådan ud:
05.45 Rebecca vågner, jeg gør mig klar, tager Rebecca op og klæder hende på, sætter hende i stuen mens jeg laver en flaske ca 180 ml (det svinger) og hun sover MÅSKE lidt igen når hun har spist den flaske.
Om aften:
Kl 19.15 Rebecca får skiftet ble og kommer i nattøj bagefter er det hendes søsters tur også bliver Laura puttet først og bagefter ind i stuen og giver Rebecca sin nat flaske nogen gange falder hun i søvn mens hun spiser andre gange ikke men hun bliver altid lagt ind i sin egen seng når hun er færdig med at spise og hvis hun ikke sover falder hun selv i søvn.
Men resten af dagen har vi ingen faste rytmer..
Hun spiser kun 4 gange i døgnet første gang ca kl 06.15 og sidste gang kl. 19.30 mængden kan variere fra 500 ml til ca 750 ml i døgnet men altid kun fordelt på 4 flasker..
Hun spiser ikke om natten, har nogen gange ville give hende hvis hun er vågnet for at se om det ville give en mere rolig søvn men hun skriger bare når man giver hende flasken. Det er sket enkle gange at hun gerne ville tage det men kun 30 - 40 eller 50 ml..
Kunne en fast rytme måske være en ide..?
Hun sover nemlig osse meget om dagen. ca et sted mellem 5 og 7 timer. Men aldrig på faste tidspunker..
Hun vejer 6,4 og er 64 cm lang og er født den 7 maj.
Håber meget du måske kan hjælpe os - det skal lige siges at hun sover inde i soveværelset endnu men altid i sin egen seng. Men hun er så urolig at vi overvejer meget kraftigt om hun snart skal ud af vores soveværelse da det tit og ofte resultere med at hendes far sover på sofaen da han ikke kan sove for hendes larm..
Mange hilsner fra
Camilla + familie