Brev:
Hjælp til den dumme eftermiddagslur
2. september 2010
Alder:
4 år
Hjælp til den dumme eftermiddagslur
Hej Helen
Her kommer lige et spørgsmål om husets storesøster og søvn.
Hun er typisk B-menneske - har svært ved at falde i søvn om aftenen og er ikke til at få ud af fjerene om morgenen. Hun går i specialgruppe i en børnehave 12 km væk og skal op og være klar når taxaen kommer kl 20. Men ligegyldigt hvad vi gør kan hun ikke falde i søvn før kl 21.
Det betyder at vi så må vække hende om morgenen og lynhurtigt få hende i tøjet, serveret morgenmad, sat hår og børstet tænder. Det skal bare gå så stærkt. Hun er da også glad og frisk når hun sætter sig ind i taxaen - men børnehaven fortæller at hun bliver meget træt over middag, og selvfølgelig falder hun som oftest i søvn på taxaturen hjem kl 15-15.30. Det gør det jo blot endnu sværere at få hende ordentligt tid i seng.
Hvad kan vi gøre? Kan vi rykke sengetiden gradvist? Og hvad med taxaturen hjem? chaufføren kan slet ikke holde hende vågen selvom hun snakker med hende. myldretidstrafikken gør hende bare så søvnig. Og hun skal jo hjem. Nogen gode idéer? Det er lidt en ond cirkel og vi synes det er synd hun aldrig er helt udhvilet i hverdagen.
Hilsen