Brev:
Svær at få til at sove om aftenen - 6 mdr.
31. august 2010
Alder:
6 mdr.
Svær at få til at sove om aftenen - 6 mdr.
Kære Helen
Jeg har tidligere skrevet til dig ang. vores aftenputning, hvor det har været svært at få ham til at sove. Det var begyndt at gå bedre, men nu er vi desværre tilbage i den samme trælse gænge.
Vores aften forløber typisk med at han får grøntsagsmos kl.18. Dernæst leger vi eller bader til kl. 20, hvor han får en aften-flaske med MME (resten af døgnet ammes han og får grød til frokost). Hans appetit er dog ikke stor efter vi er begyndt med mos. Han er tydeligt træt og ofte lidt pylret. Dernæst puttes han med en stille sang. Oftest lægger han sig til at sove. Men typisk et kvarter senere vågner han dybt ulykkelig. Han skriger og græder voldsomt og det er som om han næsten stadig sover.
Jeg tager ham selvfølgelig op og prøver at trøste med ”shh” lyde. Men det er som om at det ikke hjælper. Det varer 5-10 minutter og så holder han op. Jeg lægger ham igen. Han lægger sig på siden og prøver at sove. Så sker det igen. Sådan kan der godt gå op til halvanden time. Jeg synes, jeg har prøvet alt, men aner ikke hvad jeg skal gøre. Har du nogen idéer?
På forhånd tak for dine altid grundige og fyldestgørende svar.
Hilsen C