Brev:
Gider stadig ikke spise
31. august 2010
Alder:
8 mdr.
Gider stadig ikke spise
Hej Helen.
Skrev til dig for et stykke tid siden, at min datter på næsten 7 mdr. nægtede og spise med ske. og ikke ville spise særligt meget mere, men hellere ville have sin flaske.
Jeg prøvede nogle af de ting du skrev og så begyndte jeg at give hende rugbrødshapser med diverse pålæg, det blev hun rigtigt glad for og fik det to gange om dagen og jeg tilbud selvfølgelig stadig, det samme med som os, grød, mos, små stykker kød, kartofler, sovs, grønsager, frugt ovs. til de andre måltider. Det skulle helst være i små bider (ikke mos) også skulle de gives med fingerne eller hun selv skulle sidde med det ellers ville hun ikke havde det..
Men nu nægter hun også fuldstændig at jeg giver hende hapser, skeen dur hellere, gaffel virker hellere ikke.. det virker hellere ikke at hun sidder med noget i den anden hånd samtidig.. Når hun selv sidder med det leger hun bare med det.. Hvis jeg er heldig kan jeg få hende til at spise et par få hapser.
Synes snart jeg har prøvet ALT slags mad, nye steder og spise, andre der giver hende mad, nye skeer ovs..
Håber du kan hjælpe mig, føler mig virkelig som en rigtigt dårlig mor.
Hun er stadig glad, aktiv og følger sin vægtkurve fint.
Hilsen