Brev:
Vil ikke tørres om munden
30. august 2010
Alder:
6 mdr.
Vil ikke tørres om munden
Hej Helen
Mange tak for dit sidste svar. Vores puttetid er nu reduceret til kun 10 min. hvilket er virkelig flot.
Jeg har i stedet fået et nyt problem, som er begyndt at påvirke mit humør og lysten til at lave grød.
Min søn på lidt over 6 månder, kan ikke fordrage at blive tørt om munden efter et måltid. Han bliver så gal og ked af det at han skriger, græder og til sidst næsten ikke kan få vejret.
Da han normalt er en dreng der aldrig græder, påvirker det mig ret meget og jeg frygter at han forbinder spisning med at blive ked af det!?
Jeg synes vi har prøvet mange muligheder for at få ham til at acceptere det: skiftet til forskellige slags kludde, svampe, vat mm., givet grød på forskellige tidspunkter, så han ikke bliver for træt, sunget, smiler og tørrer os selv først mm. Men intet hjælper, han VIL ikke.
Han spiser kun en halv portion 2 gange om dagen, hvor han før kunne spise en hel portion 2 gange om dagen. Resten af dagen/nat får han mælk fra flaske.
Vi laver stadig kun 2 gange grød, eftersom han drikker mindre mælk, hvis jeg giver 3 gange grød (selvom det kun er halve portioner).
Jeg håber du kender et trik til at få min søn til at acceptere at blive tørt om munden?
Med venlig hilsen
Stine