Brev:
Putning!
9. august 2010
Alder:
9 mdr.
Putning!
Hej Helen.
Vi har fået et problem med vores datter og hendes søvn. Vi tog en lille kamp med hende for 3 uger siden mht. at sove igennem, dog slet ikke den kamp vi frygtede, men kun lidt gråd og brokkeri, på 3 dagen sov hun til 6-7 om morgenen.
Det har indtil videre forgået således.
Hun bliver puttet ved 19-19.30 tiden med det sædvanlige putte ritual - en flaske og en historie. Derudover få hun en flaske når vi går i seng ml 22-23. Den første uge sov hun uden forstyrrelser, efter en uge begyndte hun en gang i mellem at vågne lidt ved 05-05.30 tiden, men faldt efter lidt beroligelse i søvn igen og sov til ca 6 (før 6 har vi bestemt, at der er nat herhjemme).
Efter de 14 dage, tog vi i sommerhus. Den første nat uden problemer, 2 dag i sommerhuset græd hun som vi aldrig har hørt hende græde før, da hun skulle sove til middag i barnevognen, Da hun skulle puttes til natten skreg hun inderligt i en time og efter flere forsøg med at lægge hende, endte det med at hun faldt i søvn i mine arme, hvorefter vi kunne putte hende. Hun vågnede i løbet af natten grædende flere gange, og vågnede igen ved 05.30 tiden grædene, utrøstelig, kun ved at tage hende over i sengen faldt hun så småt til ro, og sov lidt længere.
Så havde hun et par dage hvor hun fint faldt i søvn men, hvor hun vågnede et par gange grædene i løbet af natten, men kunne beroliges og sov til ca 7. Siden de par gode dage vågner hun nu som regel omkring kl 05-05.30 grædene, nogle gange kan hun ikke trøstes og vi må tage hende op, evt over i sengen, andre gange kan hun sove 15 -30 min mere, hvorefter hun igen vågner grædene.
Tidligere vågnede hun glad og tilfreds og "snakkende".
Hun skal starte indkøring til dagpleje i morgen.
Skal vi igen tage "kampen" op igen, el afvente der kommer jo til at ske så meget de næste par uger?? Men jeg ville jo så gerne have hende til at sove godt, inden jeg skal starte på arbejde igen.
Venlig hilsen Rikke