Brev:
Kvittet puré om aftenen pga natteuro
9. august 2010
Alder:
4 mdr.
Kvittet puré om aftenen pga natteuro
Kære Helen,
Jeg er ny her på siden, men har dog længe læst med fra sidelinjen og har haft god gavn af dine mange gode råd.
Min mand og jeg fik vores første barn i slut marts - en dejlig sund og rask datter. Vi har været igennem de "normale opstarts..udfordringer" (udfordringer... ikke problemer som vi gerne siger herhjemme når alt er ved at vælte) ;-)
Vi begyndte med smagsportioner af grøntsagspurè da hun var 16 uger gammel, efter opfordring fra vores sundhedsplejerske. Hun rådede mig til at starte med at lade hende få lidt ved aftenstid.
Det gjorde vi. Vores datter har dog aldrig nogensinde sovet så utrolig uroligt som efter denne puré-opstart (palsternak, kartoffel, gulerod det er hvad hun har smagt).
Pludselig begyndte hun at vågne næsten hver time, og jeg kunne snildt bruge to timer på at få hende til at falde rigtig i søvn igen.
Efter at have læst lidt herinde, har jeg nu valgt at fjerne "aftensmaden" for at se om det hjalp på nattesøvnen - det har det gjort!
Mit spørgsmål er nu - hvornår kan vi igen introducere "aftensmaden"?
Hun bliver ellers fuldammet, og nægter helt og holdent sutteflaske. Har prøvet en flaske med en tudetop og denne vil hun mægtig gerne drikke vand af, men modermælkserstatning bliver spyttet ud DIREKTE!
Hvornår kan jeg mon regne med at hun ikke længere behøver min mælk (nu hvor erstatning er udelukket?)
På forhånd mange tak for svar!
Med venlig hilsen
Dorte