Brev:
Mad om dagen.. og om natten
9. august 2010
Alder:
6 mdr.
Mad om dagen.. og om natten
Hej Helen.
Vores store dreng på 6 måneder er begyndt på skemad, hvilket ikke lige falder i hans smag. Han er et meget stort barn - 78cm og 10,5 kg - og har altid haft en glubbende appetit, bare ikke lige når det handler om vælling, grød og mos.
Hans søvnmønster har jeg en mistanke om, er præget af hans mangel på mere substantiel føde. Han puttes ved 20:30-21 tiden og vågner så igen ved 2 tiden, og får en flaske og igen ved 5 tiden (endnu en flaske), hvorefter han så er frisk og vågen. Han sover en lille lur, vel 30 min. om formiddagen, en god lur på over en time, nogle gange to ved middagstid og en lille powernap sent på eftermiddagen.
Han er aktiv og i konstant bevægelse i løbet af dagen, men også meget klynkende. Kan det være sult? aftenen er en lang gråd, hvor han sidder på min arm fra 15 til han puttes. Han virker både træt og sulten, men vil hverken puttes eller have mad - andet end flaske. Jeg er bange for, at han ikke kan spise sig helt mæt i flasken, slet ikke uden at få helt ondt i maven af forslugenhed, og derfor bliver han hurtigt sulten igen, hvilket vækker ham og skaber uro.
Da han blev ammet spiste han hveranden time og på flaske har der aldrig været mere end 2½ time imellem måltider om dagen.
Jeg tror han trænger til noget fastere kost, men hvordan, hvornår og hvor meget? (vi har alt i grød, mos og vælling - men åbenbart kun noget som smager grimt).
Hilsen