Brev:
Overgang til eget værelse
22. juli 2010
Alder:
12 mdr.
Overgang til eget værelse
Hej Helen,
Foerst og fremmest mange tak for dine svar omkring ammestop for et par maaneder siden. Det gik fuldstaendig uproblematisk og den eneste der lod til at synes det var lidt trist at holde op var mig :-)
Nu er vores datter saa i mellemtiden blevet et aar og stortrives fortsat. Men nu til mit spoergsmaal:
Vi bor normalt i udlandet, men har vaeret midlertidigt i Danmark hen over sommeren i nogle maaneder, hvor vi har boet i en lejlighed, som kun havde et sovevaerelse. Fordi vi vidste at vi ville skulle dele vaerelse med hende her i Danmark kom hun aldrig paa sit eget vaerelse foer vi rejste (for vi syntes det var lidt for rodet med foerst eget vaerelse, saa dele igen, og saa eget vaerelse), saa hun har indtil nu vaeret vant til at sove i sin egen seng ved siden af vores. Hun er generelt en god sover, saa vi haaber selvfoelgeligt paa at det fortsaetter naar vi kommer tilbage til vores lejlighed, hvor vi har et vaerelse klar til hende.
Nu gaar vi saa og overvejer lidt hvad man generelt anbefaler i forhold til at flytte hende paa eget vaerelse. Er det en god ide at lade hende sove nogle naetter foerst inde ved siden af os, naar vi er flyttet, fordi flytningen er nok skift i sig selv eller er det monstro bedre at flytte hende direkte ind paa sit eget vaerelse naar vi ankommer, fordi alting alligevel aendrer sig og saa naar hun ikke foerst at blive vant til at dele med os paa vores vaerelse og saa blive flyttet igen relativt hurtigt derefter?
Hvad ville du anbefale? Og hvis du synes det er bedst hun foerst faar lov til at sove med os, hvor lang tid ville du saa mene at hun skal sove der inden vi kan flytte hende? Det skal nemlig siges at jeg glaeder mig rigtigt meget til at hun kommer paa eget vaerelse. Det har skam vaeret hyggeligt, men eet aar er ogsaa bestemt nok for mig ;-)
Jeg glaeder mig til at hoere dit input.
Mange hilsner
Signe