Svar: D-vitamin og nutramigen
25. juni 2004
Alder:
3 mdr.
Kære Christa
Sundhedsstyrelsen anbefaler at alle børn får et dagligt tilskud af D-vitamin også selv om de bliver flaskeernæret.
Det er rigtigt at nogle mødre oplever at barnet reagerer med lidt mavekneb overfor D-vitamin; men der er ingen videnskabelige beviser for dette. Nogle har den teori at det hænger sammen med den olie som vitaminet er opslemmet i, hvorfor det nogle gange kan hjælpe at forsøge med en anden type D-vitamin. Det har i dog forsøgt kan jeg se.
Jeg kan desværre ikke give dig en løsning på problemet, kun fortælle at det fortsat anbefales at give det.
Fortsat held og lykke med ham.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske