Brev:
Middagslur - 2 år, 5 mdr.
16. juli 2010
Alder:
2 år, 5 mdr.
Middagslur - 2 år, 5 mdr.
Hej Helen
Kan lige nå et spørgsmål inden den endelig udmelding :O)
Min dreng på 2,7 år vil her i ferien ikke sove sin middagslur og vi kan ikke finde ud af om han ikke er træt nok eller om det er fordi vi har ladet ham slippe et par gange, eller om han simpelthen er ved at springe den over.
Det er begyndt at gå ud over eftermiddag/aften, hvor han får krise til aftensmad og er mega overtrær når han skal puttes og derfor pylret - hvilket vi ikke før har døjet så meget med. De sidste par dage har han fået flip, hvor han bare skriger og græder og det er kun mig, der efter et stykke tid, kan komme i kontakt med ham og få ham til at falde til ro, ved at jeg tager ham op til mig og holder om ham og han holder om mig.
Vi børster tænder, ser et videoklip på 5 min, læser 5 min i sengen og taler om dagen og når vi så siger godnat kravler han ud af sengen og bliver pylret lige inden han falder i søvn - de sidste par gange hvor vi har været hos ham indtil han faldt i søvn - falder hurtigst i søvn, når jeg er hos ham.
Han sover ca. kl. 21, efter kampen og vågner ca. kl 7, så han sover jo ikke så meget. Har altid sovet 11 timer om natten og 1,5 timer til middag.
Det skal siges vi tog sutten fra ham for 14 dage siden, men han sov fint uden før ferien og han kan godt undvære den om dagen.
Mit spørgsmål er: Skal vi "tvinge" ham til at sove om dagen og hvordan tænker du?
Vores plan er at vi vil vække ham kl. 6.oo - her skal han op til hverdag, og så putte ham kl. 12/12.30 og blive ved med at putte ham indtil han sover - lige meget hvor lang tid det tager(vi har forsøgt tidligere i ferien, men er stoppet efter 1/1,5 timer.)
Med venlig hilsen
en meget tvivlende mor