Brev:
Vil ikke falde i søvn
16. juli 2010
Alder:
3 år
Vil ikke falde i søvn
Hej Helen..
Ja så måtte jeg herind igen med et nyt spørgsmål..
Det går rigtig godt med Thea generelt, hun bruger hverken sut eller ble, heller ikke om natten.. og trives rigtig godt eller og er en dejlig pige :o)
Men, vi venter jo en lille pige mere snart (termin 2.aug) og det glæder vi os jo alle rigtig meget til og Thea har derfor fået ny seng (storesøsterseng) som hun er rigtig glad for.... Problemet er bare at hun ikke vil i seng om aftenen mere, hun sover som regel først kl. 22:00 og det er med flere timer hvor hun bliver ved med at sige at hun ikke kan sove og at hun skal ditten og datten..
Det er kun mig der må putte, og hun går helt i spåner hvis far vil, så jeg render i pendulfart op og ned af trapperne hver aften for at sige at nu er det sengetid og hun skal sove nu, ligge hende i seng igen osv osv... og det er jeg efterhånden ved at blive ret træt af.
Tænker også at når den lille komme bliver det mere bøvlet hvis jeg nu lige skal amme osv oveni.. puha. bliver helt træt ved tanken bare.. far kan alt muligt andet, men han må bare ikke putte, så der kan han desværre ikke træde til selvom han rigtig gerne ville.. Jeg holder på at hun skal puttes ved kvart over syv, og du kan derfor godt se at det er mange timer der går med pjat og pjank indtil hun til sidst giver op.
Hun vil gerne jeg nusser hende, og det gør jeg også, vi snakker om hvad vi har lavet om dagen og så synger vi en sang, og så nusser jeg hende til at jeg kan se a øjnene blinker, og så siger jeg godnat og går.. hun vil gerne have at jeg bliver til hun sover, men det vil jeg ikke..
Har du nogle gode råd?
Med venlig hilsen
Nadja