Brev:
Flytning og sove på nyt værelse
16. juli 2010
Alder:
15 mdr.
Flytning og sove på nyt værelse
Hej Helen
Vi skal flytte om en lille måneds tid. Det betyder vuggestueskift, og det er vi kede af, for vi er blevet rigtig glade for den nuværende, men det er der jo ikke noget at gøre ved. Til gengæld får vi have og dobbelt så meget plads, og vores dreng på 15 måneder får sit eget værelse.
Vi tænker, at vi flytter en uge før, han skal starte i sin nye vuggestue, så ikke alt er nyt på én gang. Jeg har snakket med pædagogerne i hans nuværende vuggestue, og de mener ikke, at det bliver et problem for ham at starte i den nye vuggestue, men jeg er jo alligevel lidt urolig. Har du nogen fif til, hvordan en flytning - sådan generelt - klares bedst for børnene? Er der noget, vi skal være særligt opmærksomme på?
I øjeblikket står hans seng i vores soveværelse, og han falder i søvn i den, men vågner ca. ved midnat og kommer så over i vores seng, hvor han sover resten af natten med få opvågninger, som kan klares med lidt sang eller aen. Men det er jo meningen, at han på sigt skal sove i sin egen seng i sit eget værelse.
Jeg er godt klar over, at han ikke skal det fra dag 1 i det nye hus, ikke mindst fordi der bliver en overgangsperiode, hvor han skal vænne sig til at bo et nyt sted, og hvor han naturligt bliver utryg, men kan du kort ridse op, hvordan man mest hensigtsmæssigt vænner ham til at sove i sin seng hele natten? Eller sker det mon helt automatisk, når han får mere ro omkring sin seng?
Mange hilsner
AH