Svar: Sover ikke, spiser ikke
16. juli 2010
Alder:
14 mdr.
Hej med dig
Det er dejligt at høre at I nu er blevet henvist videre til Glostrup. De er meget dygtige på mini-Q som den børnepsykiatriske afdeling for de helt små børn hedder og de vil sandsynligvis kunne hjælpe jer alle videre :)
I vil der møde et team af forskellige fagpersoner, læger, psykologer, psykiatere, pædagoger, sygeplejersker, diætister, socialrådgiver osv. Der er mange forskellige personer tilknyttet afdelingen. I vil få en samtale, hvor man ud fra det I fortæller vil vurdere, hvad behovet er og vil så derudfra sandsynligvis tilbyde jer at være i afdelingen nogle timer dagligt til at starte med, så I kan lære hinanden at kende og så de kan tale med jer om og observere jeres datter, når hun f.eks. spiser, skal puttes, leger osv.
Der kan være mange årsager til at hun har det, som hun har det og der er sandsynligvis en sammenhæng mellem hendes manglende søvn og evne til at sove i vuggestuen, samt hendes manglende fornemmelse for mad. Det at hun har svært ved at mærke sult og svært ved også at fornemme træthed, hænger højst sandsynligt sammen ...
Mine tanker er derfor at de vil kunne hjælpe jer med begge dele på mini Q og jeg håber at I kommer til så hurtigt som muligt, så I kan få hjælp.
Jeres datter lyder til at være utroligt følsom og reagere meget på lyde og støj omkring sig. Min umiddelbare tanke er derfor at en vuggestue måske er for støjende for hende og at hun ville trives bedre i en dagpleje ... Man kunne godt forestille sig at der var bedre mulighed for netop at lade hende sove i en rejseseng, lade hende tumle omkring osv. i en dagpleje end der er i vuggestuen og samtidig ville støjniveauet være noget lavere.
På mini Q vil de kunne hjælpe jer med at vurdere om jeres datter skal henvises til dagpleje i stedet og man vil også kunne vurdere om hun evt. har behov for at 'tælle for to børn' som det hedder. Så der i stedet for 4 børn i dagplejen kun vil være 3 børn, fordi jeres datter tæller for to ... Det kunne godt tænkes at hun har brug for de ekstra trygge rammer, men alt det vil I også få hjælp til via afdelingen, som I nu er henvist til.
Jeg ved ikke hvad udsigterne er, hvor lang ventetid I har fået, men jeg synes I skal forsøge at komme til så hurtigt som muligt.
Jeg håber mine tanker hjælper videre på vej, fortsat held og lykke :)
Også rigtig god sommer og et stort knus til jer!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske