Brev:
Middagslur - nej tak!
16. juli 2010
Alder:
12 mdr.
Middagslur - nej tak!
Hej Helen
En mere detaljeret beskrivelse af Liva kan du se i et tidligere spørgsmål, tak for dit bidrag i den anledning i øvrigt.
Vores pige stortrives fortsat og er i rivende udvikling nu, hvor hun netop er blevet et år gammel.
Aftensøvnen er blevet langt bedre, hun lægges og sover i egen seng ind til ud på aftenen / først på natten, hvor hun får lov at komme op til os. Dog afbrydes søvnen af enkelte vågne perioder, men det er blevet meget bedre!
Bryst-søvnassociationen er altså brudt, omend hun fortsat ammes. Den del prøver vi at trappe ud af, men det er ikke en let sag med en bestemt ung dame, der er meget glad for sine ammestunder.
Til spørgsmålet.. Det har tidligere, indtil for ca. en uge siden, været rigtig let at lægge hende til at sove i sin barnevogn formiddag og eftermiddag, hvor hun får sine lure. Pludselig er det nu blevet til en "kamp", hvor hun vender og drejer sig og hele tiden vil op at sidde. Hun er tydeligvis træt, men liver op når hun kommer i barnevognen og har ingen intentioner om at ville sove. Hun har lige nu ferie fra sin dagpleje, men rytmen herfra forsøger vi i videst mulige omfang at følge. Dog har vi prøvet om hun kan begnde at undvære sin formiddagslur, men det mener vi ikke hun kan. Men den og eftermiddagsluren vælger hun selv fra nu og overgiver sig først sent på eftermiddagen til en lur..
Har du gode råd i den anledning..?
Det skal måske også bemærkes, at hun er begyndt at stå og gå (med gåvogn) og er inde i en rivende udvikling på det område, måske det kan have en indvirkning..?
Med venlig hilsen
Liva´s mor & far