Brev:
Er glasmad junk food?
16. juli 2010
Alder:
11 mdr.
Er glasmad junk food?
Kære Helen
Jeg bruger af og til glasmad. Ikke ofte, men i en travl hverdag kan det være en lettelse en gang imellem bare at kunne servere dette. Samtidig tænker jeg at glasmad trods alt er sundere end en leverpostejmad til aften.
Men rigtig rigtig mange synes glasmad er Junk food. Jeg har den opfattelse at glasmad tværtimod er meget sundt da der stilles meget høje krav til den og den er tilmed økologisk. Så længe den bruges som et suplement i en varieret kost er det så ikke ok? Jeg bruger den til børn på et år.
Det er så absolut ikke mere end en gang om ugen højest da han jo får af vores mad nu.....
Og så endnu engang tak for dit råd vedr. putning. Det hjalp at putte ham senere. Nu bliver han puttet 20.30 ca, får inden en banan og lidt grød samt en flaske i sengen og så er der dømt drømmeland....
Et lille side spørgsmål. Jeg har endnu ikke kunnet få fat i fantastiske forældre men låner den på biblioteket.
Egen sp mener at børn skal lære at sove i egen seng, på eget værelse og ikke altid skal beskyttes i deres færden. De skal lære at takle egne problemer da de ellers senere i livet ikke vil kunne takle nederlag.... Jeg er uenig men bliver i tvivl.
Jeg ved at børn ikke skal pakkes ind i vat, men et grædende barn skal trøstes og omsorg kan der vel ikke gives for meget af eller?
Min lille dreng sover stadig inde hos os og sådan bliver det lidt endnu for om 14 dage starter den nye store verden i vuggestue og jeg ved at han vil søge mere tryghed på hjemmefronten.
Hans udfordringer i hverdagen får han, men han skal da hjælpes igennem ikke? Jeg har jo en afgørende rolle som forældre og vil gerne gøre det optimalt for ham. Jeg har altså MEGET svært ved den holdning til at man skal opdrage med mere hård hånd, hvis du forstår? Gør jeg noget galt ved at give ham omsorg og nærhed? Kan jeg virkelig give ham for meget?
Tak igen fordi du er her.
God sommer til dig og dine herfra