Brev:
Hvor meget mad skal han have i løbet af natten?
15. juli 2010
Alder:
8 mdr.
Hvor meget mad skal han have i løbet af natten?
Hej Helen
Vores søn Jacob er snart 8 måneder. En meget aktiv dreng, som aldrig sidder stille. Han kravler og er fuld af energi.
Han er 72 cm lang og vejer 9,7 kg. Han er derfor en stor dreng.
Han har fået NAN siden fødslen.
Vi oplever i øjeblikket at han begynder at vågne mere om natten idet han er sulten, - hans mave rumler! Derfor tænker vi at der måske skal ske en justering af vores døgnrytme.
06.00 vågner (bliver liggende i sin seng til ca. 06.30)
07.30 morgenmad (grød med en kop vand)
09.00 formiddagslur (1-2 timer)
11.30 frokost (ris/pasta/kartoffelmos med grøntsager og kød samt en agurkklods, æbleklods og en rugbrød med smøreost, leverpostej eller smør + vand i kop)
13.00 eftermiddagslur (1-2 timer)
15.00 frugt (lidt frugtgrød med mos + vand i kop)
16.30 (nogle gange en powernap)
18.00 (aftensmad - samme som frokost)
19.30/20.00 (putning med 200 ml vælling)
Efterfølgende kan han vågne ved 2-3 tiden fordi han er harmende sulten.
Så får han igen flaske ved 5 tiden.
Han skal begynde i dagpleje medio august.
Han har fået sin første tand, og vi fornemmer lidt at nr. 2 tand er på vej idet han er pylret, morsyg og sidst men ikke mindst kan vi skimte lidt hvidt ved tandkødet.
Og nu til vores decideret spørgsmål:
Hvor meget mad skal han have i løbet af natten?
Og hvordan kan vi eventuelt give ham mere mad i løbet af dagen?
Med venlig hilsen