Brev:
Forskellige putteritualer
21. juni 2003
Alder:
8 mdr.
Forskellige putteritualer
Jeg har et spørgsmål vedr. "putteritualer".
Min datter er netop blevet 8 mdr. Og jeg synes nu at det er tid til at hun lære selv at falde i søvn i sin seng om aftenen. Indtil nu er hun faldet i søvn i mine arme uden problemer - vi har begge nydt det.
Jeg vil bruge "kigge-ind" teknikken, og vil indføre et ritual med at synge en godnatsang for hende, når hun er langt i seng. Men kan jeg godt have andre regler om dagen hvor hun fortsat falder i søvn ved mig eller vil det forvirre hende?
Jeg synes det vil være for hårdt for os begge hvis hun skal vænnes til at falde i søvn alene på alle tidspunkter af dagen på een gang.
Lige et spørgsmål mere her til slut: Når hun skal puttes i sin barnevogn kører jeg den stille frem og tilbage indtil hun sover, det tager normalt ikke lang tid, men det skal hun vel også vænnes fra inden hun, efter endt barsel om 2½ mdr., skal passes ude ?
Hvordan gør jeg dette på en god måde?
Jeg vil dog gerne vente med dette til det første soveprojekt er overstået og godt kørt ind for at det ikke skal være for hårdt for hende.
Er det en god idé ?
Tak for en virkelig god brevkasse!
Med venlig hilsen en
"1. gangs mor"