Brev:
Madindtag
3. juni 2010
Alder:
9 mdr.
Madindtag
Hej Helen!
Lillebror er fyldt 9 mdr. Tiden flyver afsted :)
Han har fået dræn i og har fået 2 tænder. Han er rigtig glad, "snakker" og er meget aktiv i løbet af dagen. Han kravler og rejser sig på knæene.
Det går bedre med hans separationsangst. Som sagt før får han godnatgrød og jeg tilbyder ham 2 flasker i løbet af natten. Han får ca 100 max 150 ml pr. gang. Han ser ikke ud til at være sulten, ofte leger han med sutteflasken, kigger rundt og det tager lang tid at få tømt flasken.
Døgnrytmen ser således ud;
Kl. 6/7.00 vågner han
Kl. 7.30 får han havregrød lavet på mme. Han spiser ca. ½ dl. Mme af kop
Kl. 9.00 puttet til formiddagslur. Sover alt mellem 45 min til 2 timer. Jeg har valgt at lade være med at vække ham, så han selv styrer sin søvnmængde. Jeg tror også at p.g.a. det har han fået er mere rolig nattesøvn. Han kan godt vågne, snakke løs og så falde i søvn af sig selv igen ca kl. 5
Kl. 11-11.30 frokost. Rugbrød med forskellig pålæg, torskerogn og lidt købemos med kød. Som du forslår.. Spiser ca. 1/4 del af det. Han får lov til at selv tage hapserne med fingrene. Vand af kop
Kl. 12.30 sover middagslur. Sover ofte til ca. kl. 14.30 hvor jeg vækker ham da vi skal hente storbror i børnehave.
Kl. 15 får han ½ bolle m ost eller en lille yoghurt. Han spiser lidt af bollen, yoghurten spiser han det hele af. Mme af kop
Kl. 17 aftensmad. Spiser det vi får. Spiser ok.. Vand af kop
Kl. 19 havregrød på mme. Nogle gange spiser han det hele andre gange intet. Mme af kop
Får 1-2 flasker mme med max 150 ml. pr gang
Han vejer 9.1 kg og er 75 cm lang. Han ser ikke ud til at mangle noget, men jeg synes, at han spiser for lidt.
Han har lige fået 2 tænder på en gang. Men selvom tænderne har brudt ud, er appetiten stadigvæk ikke stor.
Han vil gerne spise selv, men det er begrænset hvor meget der så kommer i munden. Han vil gerne lege med maden og det for han også lov til, til en vis grad. Ofte sidde han med en ske selv.
Han skal "snydes" til at spise. fx at vi synger. Det bryder jeg mig ikke om. Jeg synes ikke at han skal have alt det opmærksomhed omkring bordet men samtidigt vil jeg også gerne have at han få spist noget. Hvad synes du? Skal vi bare tilbyde ham og hvis han afslår får han ikke tilbudt noget før om 2-3 timer igen.
Der er rigtigt meget gang i ham og han har ikke tid til at spise.. Hvordan skal vi tackle det? Vi vil gerne give ham nogle gode vaner, men det er svært.
Han sidder i sin højstol ved alle måltider. Jeg har prøvet at give ham fx agurkstave og så mad. Som du forslår, man han bliver bare sur, når jeg giver ham mad for han vil heller gnave i den agurk!
Så hjælp mig lige her :))
Mange hilsner
Elvisa