Brev:
Søvnproblemer - 2 år, 3 mdr.
26. maj 2010
Alder:
2 år, 3 mdr.
Søvnproblemer - 2 år, 3 mdr.
Kære Helen.
Håber du kan give lidt input til vores situation herhjemme. Vi har en dejlig dreng, som er 2 år og 3 mdr. gammel. Han er nysgerrig på verden og udforsker alt hvad han kan komme til, også sine forældres grænser :)
Han har siden han var ca. et halvt år gammel været rigtig nem at putte; i bad, børste tænder, sige godnat, ned i seng og så faldt han i søvn af sig selv i løbet af max et kvarter. Indtil for ganske nylig er han gået i seng senest kl 19. Men nu er den gode godnat idyl forsvundet.
For omkring en måned siden havde han et par nætter i træk med noget, der mindede om mareridt. Derefter er han, forståeligt nok, blevet utryg ved at falde i søvn selv. Derfor vil han gerne falde i søvn i vores seng sammen med mig (mor), far duer uden ingen omstændigheder. Dette har jeg intet imod, jeg tror på at det bedste er at få gjort ham tryg ved at sove igen og det virker til at skulle gøres ved at han falder i søvn i vores seng, imens jeg ligger der.
Problemet opstår når vi ligger os i sengen. Efter ganske kort tid begynder han at slå mig, sparke og hoppe rundt i sengen. Når jeg fx siger "Jeg kan ikke lide når du slår, du skal ligge dig ned og sove", så griner han bare. Putningen tager efterhånden omkring halvanden time, selvom vi er begyndt først at gå i seng omkring kl. 20-20.30.
Han sover ca. halvanden time til middag, så tror ikke det er derfor han er svær at få til at sove. Har du lidt nye tanker at bidrage med?
På forhånd tak.
Tine