Brev:
Spiser ikke særlig meget...
25. maj 2010
Alder:
9 mdr.
Spiser ikke særlig meget...
Kære Helen
Jeg skriver til dig, da vi er meget bekymret for vores lille Alba på snart 10 mdr. Hun får fortsat flaske 2-3 gange dagligt. Typisk morgen, middag og aften lige før sengetid. Og flasken før sengetid får hende til at sove, så vi frygter den dag hun skal falde i søvn uden : ( Bliver dette et stort problem???
Men vores største bekymring er at hun ikke spiser særlig meget af den mad vi giver hende i løbet af dagen.
En typisk dag ser således ud:
Morgen: Flaske eller grød (Her spiser hun nogle gange kun meget lidt af grøden og andre gange spiser hun helt op.)
Mellemmåltid, kl. 9-10: Frugt og måske lidt bolle eller havrefras.
Middag: Grød. (igen, enten kun få theskeer eller hele tallerkenen)
For nogle dage siden fik hun rugbrød med pålæg (Her spiser hun mindre end et kvart stykke rugbrød.) Det vil hun ikke længere have, hun spytter det ud igen.)
Mellemmåltid: Frugt (druer, melon og ananas) og lidt havrefras
Aften: Grød og idag fik hun for første gang vores mad. Pasta og kødsovs. Men ville kun spise lidt pasta og nogle få majs. (Hun spiste nok omkring det som svarer til tre hel pastaskruer.) Det lyder ikke af meget vel?
Hun får altid en lille kop vand eller lidt sødmælk til hovedmåltiderne.
Kl. 20 fik hun sin flaske på 200 ml. og faldt i søvn.
Er det normalt at de ikke spiser meget af gangen? eller er det noget vi skal snakke med lægen om?
Håber du kan hjælpe.
Med venlig hilsen
Gabriella