Brev:
Lure om dagen og meget utilfreds
25. maj 2010
Alder:
10 mdr.
Lure om dagen og meget utilfreds
Hej Helen
Så har jeg igen en bunke problematikker, jeg håber du kan kaste dit blik på :-)
Min datter er nu 10 mdr og vejer 11 kg og er 75 cm lang.
Vores dag ser således ud:
Vågner mellem kl 6 og 7
kl 8 Morgenmad (Müsligrød og vand af kop)
Sover mellem kl 8.30 og 9.00. Ofte sover hun her 2 timer.
kl 12 Frokost (rugbødshapsere og suppleres med grøntsags/kød mos, vand af kop)
kl 14 Har tidligere sovet 1-1½ time her men er begyndt at blive meget svær at putte og de sidste 4 dage har hun ikke villet sove)
kl 15 Frugtmos med fuldkorn eller A38 med frugt
kl 17.30 aftensmad (grøntsager og kød og vand af kop)
kl 19 putteritual med nattøj på og ind i stuen hvor vi tilbyder flaske. Hun bliver meget vred og ked af det og vil ikke drikke af hverken flaske eller kop, så hun får ikke noget. Vi børster tænder og hun lægges i seng. Hun protesterer og græder når vi forlader rummet og ofte må vi sidde hos hende til hun falder i søvn. Sover mellem kl 19.30 og 20.00.
Mellem kl 21.30 og 1.00 vågner hun og drikker 200-270 ml MME (uden protester)
Evt. vågner hun ved 4-tiden og vil gerne drikke 200 ml MME. Vågner hun kl 5-6 vil hun ikke have flasken men vil op og vil stadig ikke tage flasken.
Hun har 2 tænder og jeg er betænkelig ved at de skal bades i MME om natten. Omvendt er det det eneste tidspunkt hun vil drikke MME og jeg tænker hun jo stadig har et behov for sin MME og vil vente med at tage kampen med nattespiseri til hun er 1 år og behovet for MME ikke længere er der. hvad mener du??
Hun har tidligere været nem at lægge til lur om dagen men nu bliver middagsluren mere og mere en kamp. Jeg tænker om vi skal forkorte hendes formiddagslur så hun kun sover maks 1 time om formiddagen i håbet om at hun så vil sove til middag igen. Hvad mener du? Hun er tydeligvis træt kl 13.30/14.00 men sove vil hun bare ikke og hun er derfor meget pylret og grædende hele eftermiddagen og tror også at det skyldes overtræthed at hun har svært ved at finde ro til natten.
Hun maver sig frem, står i kravlestilling og er i alt om dagen. Om natten når hun vågner finder vi hende ofte stående i kravlestilling og græder nærmest i søvne. Kan hendes motoriske uro være skyld i hendes søvnproblemer om dagen?
Hun virker ofte frustreret over ikke at kunne det hun gerne vil, fx nå ting der står på stuebordet fordi hun endnu ikke kan rejse sig op ad ting. Hun er meget pivende og græder en del i løbet af dagen, men der er intet i vejen når vi besøger andre børn, så er hun helt i hopla og er den gladeste lille pige. Nogle gange tror jeg hun keder sig og savner mere kontakt med ande børn.
Jeg forsøger at lægge aktiviteter ind i hendes hverdag som besøg hos andre børn, med ud at handle, gåtur hvor hun sidder i barnevognen. Her er der aldrig noget i vejen. Det er kun herhjemme hun er meget pylret.
Hun skal først starte DP når hun er 13 mdr så jeg frygter lidt at hun bliver frarøvet den glæde det giver hende at være sammen med andre børn. Tidligere var hun meget reserveret og direkte bange for andre end mor og far. Det er helt forsvundet og nu bliver hun ked af det når gæster går :0)
Så kære Helen hvad er dine indput til mælk om natten, manglende lyst til at sove om dagen, svær at putte til natten og en baby der generelt er pylret og utilfreds og måske keder sig lidt herhjemme i mors skørter :-)
Hilsen