Brev:
Urolige spisetider
24. maj 2010
Alder:
0 mdr.
Urolige spisetider
Kære Helen.
Så skriver jeg igen, men med et spørgsmål af anden kategori:
Jeg har problemer med, at give min 18 dage gamle pige mad.
Hun blev for en uge siden flaskebarn og får Allomin mellem 80 - 100 ml. ca. 6 gange om dagen.
Men hun kan ikke selv sige fra når hun er mæt. Hun spiser som det sidste inden hun skal sove.
Jeg giver hende lov til at spise til hun begynder at ligge uroligt. Så tager jeg hende op og nogle gange bøvser hun, andre gange ikke. Hun bliver ofte også sur, idet jeg må hive flasken fra hende. Hun får flasken igen og suger som om hun aldrig har fået mad før. Hun begynder igen at ligge uroligt samtidig med, at mælken begynder at løbe ud af mundvigen på hende. Nogle gange græder hun også med flasken i munden - Jeg tager dette som et tegn på, at hun er mæt og tager flasken fra hende. Hun kommer herefter op at bøvse og hænger lidt der, til hun bliver utilfreds (Da vi startede med erstatning kunne hun nemt falde i søvn over skulderen) ...
...
Herefter sidder hun med ryggen mod min ben og ansigtet mod mig. Vi snakker lidt, men det virker hurtigt som om det bliver for meget for hende og hun kigger den anden vej. Jeg svøber hende herefter ind i dynen og går rundt med hende til hun falder i søvn.
Giver jeg hende mon for meget mad? Eller for lidt? Hun gylper sjældent og hvis hun gør, er det meget lidt. Nogle gange kan hun skrige højt lige efter et måltid og vi må skiftes til at gå rundt med hende.
Hun har hele tiden haft normal afføring og trækker sig ikke sammen som man normalt ser ved ondt i maven.
Da jeg ammede hende, spyttede hun selv brystet ud, men hvorfor gør hun ikke det med flasken?
Jeg er ved at blive frustreret over spisetiderne og føler mig efterhånden magtesløs når hun græder. Min kæreste begynder på arbejde og jeg frygter hvordan det hele skal gå.
Jeg ser meget frem til dit svar og håber ikke det hele blev for rodet - men alt er lidt rodet i mit hovede for tiden :)
Venlig hilsen
Nanna