Brev:
Et meget vågent barn
24. maj 2010
Alder:
0 mdr.
Et meget vågent barn
Kære Helen.
Nu har jeg studeret mange af dine svar, men ikke fundet lige det som jeg leder efter, så here goes:
Jeg blev for 18 dage siden mor til mit første barn som er sund og rask. Da hun var knap 14 dage, besluttede jeg mig, efter en meget hård og nedslidende periode, at opgive amningen og gå over til flaske. Hun får nu Allomin mellem 80 og 100 ml. ca. 6 gange om dagen.
Resutatet er et mere mæt og tilfreds barn. Men hun er til gengæld også mere vågen. Hun sover fint om dagen - hun vågner, får skiftet ble, stimuli og til sidst en flaske til at falde i søvn på. Hun falder dog ikke i søvn af sig selv - jeg går rundt med hende på armen, synger og gynger hende i søvn. Når hun endelig falder i søvn sover hun også tre-fire timer uden problemer.
Hun virker ikke træt efter flasken og kan det være fordi jeg skal give hende flasken som det første efter hun vågner og derefter stimuli og bleskift?
Om aftenen virker hun overhovedet ikke træt - når hun har fået flasken omkring kl. 22.00 vil hun ikke sove. Hun virker meget vågen og græder lidt ind imellem. Hun kan være vågen i tre timer til vi giver hende det næste måltid og hun så bliver så træt, at hun falder i søvn. Men kl. bliver ofte 03.00 inden vi når dertil, og jeg kan snart ikke se lige mere af den lille smule søvn.
Vi har regnet os frem til, at hun sover ca. 16 timer i døgnet, men det er også kun fordi vi "tvinger" hende i søvn. Jeg troede jo, at sådan en lille baby havde brug for meget søvn og ville gå helt kold efter et godt måltid, men ikke min baby - er alt dette normalt?
Hilsen