Brev:
Langsom grødstarter
24. maj 2010
Alder:
7 mdr.
Langsom grødstarter
Kære Helen.
Vi har en søn på 7½ mdr som ligger på den gode side af vægt og højdeskalaen. Jeg har siden han var knap 6 mdr tilbudt ham grød mm fordi jeg tænkte at han nok var sådan en som gerne ville have mere at spise, både pga størrelse og fordi det var det jeg oplevede med vores første søn. Imidlertid har han nærmest ikke været interesseret i at spise andet end mors mælk...
Jeg har prøvet på alle tidspunkter og både før og efter amning og har givet ham meget forskelligt både grød, mos og gnaveting, men det er altså bare ikke særlig interessant. Jeg fik det råd fra min egen sundhedsplejerske at jeg skulle prøve bare at give ham en slags grød som jeg mente han bedst kunne lide og så kun en gang dgl. indtil han begyndte at spise mere fordi han måske bare var træt af at blive tilbudt mad "hele tiden".
Han kan nogle gange godt spise en hel portion (tidspunktet er tilfældigt) og derfor tænker jeg jo hver gang at nu er det vendt og så prøver jeg at tilbyde igen senere på dagen hvor han så kan afvise helt. Nogle gange f.eks om morgenen hvor jeg måske har ammet sidst kl. 3-4 om natten så vil han hverken have grød eller bryst før han skal ud og sove (prøver virkelig at nødde ham) og det syntes jeg jo også er lidt mærkeligt da det jo er forholdsvis længe siden han sidst har spist og efter min mening burde være sulten. (det påvirker jo også den forestående lur som jo nogle gange ikke blivr så lang fordi han måske bliver hurtigt sulten.
Men skal jeg bare slappe af med det hele eller hvad tænker du?? Jeg ammer også stadig 1 gang sent aften samt 1 gang om natten og jeg tænker at det måske er fordi han ikke bliver rigtig mæt (af mad) om dagen til at kunne sove igennem??
Han sover stadig i vores værelse i egen seng, da det er lettest når jeg stadig ammer.
Så lige et spørgsmål ang søvn..
Han er begyndt på kun at ville sove 2 lure om dagen og ikke en særlig lang eftermiddagslur.
Vi vågner ca 6-6.30 hvor vi står op og han tilbydes grød og derefter bryst.
ca. ml. 8-9 sover han en lur som varer 1-1½ time.
vågner måske kl. 10 hvor han lidt senere tilbydes grød og derefter bryst.
sover måske 12-12.30 - 13.30-14
tidl. sov han også en time fra ca 16-17 men det vil han ikke rigtig nu og derfor bliver det lang tid at være vågen fra ca 14 til 18.30 hvor jeg så må putte ham fordi han er træt.
Mit spørgsmål er om to lure er tilstrækkeligt på dette alderstrin eller hvad tænker du om det??
Når han puttes ca 18.30-1900 så sover han til ca 23-24 hvor han ammes og ammes så som regel en gang til i løbet af natten.
På forhånd tak for svar.
Kærlig hilsen
Sara